سفارش تبلیغ
صبا ویژن



به زندگی بنگر - متفرقه

   

به زندگی بنگر چه بسیار دراز و با معناست و در دور و برمان شادمانه نوای امید می سراید. همه چیز به سوی شکفتن و روییدن و بزرگی به پیش می رود . مادران اعم از انسان و حیوان بارور می شوند و می زایند . پرندگان و چرندگان و خزندگان و ماییان بر تخم شکسته خویش سرود زندگی و زندگانی می سرایند . زمین با گلهای زیبا و میوه ها و نهالهای امید بر تارهای زندگی ترانه سعادت سر می دهند . اسمان با قطره های باران بارور می گردد و دریاها میدان رقص و پایکوبی موجها می شوند .

هر چند بار لاشخور مرگ را می بینی که هجوم می اورد و چیزی به دندان می گیردو فرار می کند یا در گوشه ای ارام می نشیند تا لقمه ای از دهان زندگی زمین افتد و او از ان تغذیه کند .

انگاه که در چارچوب خویش و برای خود زندگی می کنیم زندگی برایمان بسیار کوتاه و سست جلوه می کند . از روزی که به یادمان می اید شروع شده و با پایان یافتن دوره عمر به سر میرسد . اما هنگامی که برای دیگران برای هدف و ارمان زندگی زندگی کنیم ان را بسیار طولانی و پر معنا و پر مفهوم می یابیم که از روز میلاد کالبد انسانیت شروع شده و به سوی بی نهایت پر می کشد و بعد از انکه ما از این زمین خاکی رخت بر می بندیم ادامه می یابد.

تخم شرارت و زشتی با سرعت هیجان انگیزی می روید در حالی که بذر خوبی و نیکی ارام ارام بارور میشود اولی با ریشه های سست و ناتوتن و سطحیش سراسیمه به سوی اسمان شاخ و برگ می زند تا نور و هوا را از درخت خیر برباید اما در خت نیکویی با صبر و ثبات ارام ارام به پیش می رود و ریشه هایش را محکم در دل زمین فرو می برد تا کمبود هوا و نور را جبران کند . درخت نیکویی با سینه ای سترگ و اهنین در مقابل بلاهای روزگار قد علم می کند و با ثبات خیره بارش کمر طوفان را در هم می شمند . انگاه که دانه های محبت و صمیمیت و نیکی در قلبهای ما می رویند بسیاری از مشکلات و سختیها از قلبمان رخت بر می بندد.

هر گاه بذر صمیمیت و مهربانی در روح و روانمان جوانه زند دیگر لازم نیست که بار سنگین بدیهای دیگران را بر دوش کشیم و یا با صبر و اشتباهات و حماقتهایشان خودرا برنجانیم.

هرگاه گلهای نیکی در قلبهایمان پزمرده شوند بار سنگین و کمر شکن حقد و حسادت بر دلهایمان تکیه می دهد و انکاه که از عنصر اطمینان و اعتماد به دیگران محروم باشیم ترس و هراس بلای جانمان خواهد شد .

زمانی که احساس کنیم روحمان از دیگران پاکتر قلبمان صافتر نفسمان والاتر و برتر عقلمان فهمیده تر و هوشیارتر است و چون از ما بهترانیم از دنیای مردم کناره گیری می کنیم تا فضای برتری خویش را با پستی دیگران الوده نکنیم قطعا کار بزرگی نکرده ایم بلکه ساده ترین و اسانترین و کم خرج ترین راه را برگزیده ایم.

بزرگی و عظمت حقیقی ان است که با قلبی باز و سینه ای گشاده بتوتنیم این همه تناقضات و دگرگونیها را در خود جای دهیم و از عهده ان بر اییم. هر گاه به درجه معینی ازقدرت روحی ارتقا یابیم احساس عیب و زشتی از اینکه از دیگران در خواست کمک و یاری کنیم در قلبمان خفه می شود . خود را عادت دهیم که از کسی چیزی نخواهیم غیر از خدا . صفای شادکامی در ان است که قبل از اینکه پروانه زندگیمان با شعله مرگ پرپرشود با دو چشم خویش نظاره گر ان باشیم که اندیشه ها و ایده هایمان به ملکیت و تصرف دیگران در امده اند در ان صورت است که زنده خواهیم ماند . تسلیم محض در برابر قدرتهای غیبی و نیرم های خیالی و ناشناخته خطری است بسیار بزرگ زیرا به خرافات و وهمها ختم می شود و زندگی را به تپه ای بزرگ از خیالات و خرافات تبدیل می کند به طوری که حقیقت در کوره راهها ی ان گم گردد.کوههای اوهام را با کلنگ معرفت بشکنیم.



نویسنده » » ساعت 1:45 صبح روز چهارشنبه 89 خرداد 12

خدا عارف عاشق می خواهد نه مشتری بهشت روحی که پیام دارد نه مرید میطلبد نه عاشق. در رهگذر عمر چشم انتظار ایستاده است و وجودش ندائی است که آشنایی را میخواند وحیاتش نگاهی که در انبوه این صورتکهای مکرر وبی مسئولیت وبی انتظار وبی اضطرابی که بیهوده میگذرند چهره ی مانوس و محرم خویشاوندی را بیابد که بران موجی از حیرت افتاده است ودو نگاهش همچو دو کودک گم کرده مادر.در این دنیای بی پناه آواره اند
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن